Synology Firmware DSM 7.1-42661 Update 4

MilesTEG

Administreur
Membre du personnel
6 Septembre 2020
3 050
738
213
Info et VF : https://www.cachem.fr/synology-dsm-7-1-42661-update-4/

https://www.synology.com/fr-fr/releaseNote/DSM#ver_42661-4

Version: 7.1-42661 Update 4​


(2022-08-02)

Important notes​

  1. Your Synology NAS may not notify you of this DSM update because of the following reasons. If you want to update your DSM to this version now, please click here to manually update it. Only Synology NAS with DSM 7.1 installed can be updated to this version.
    • The update is not available in your region yet. The update is expected to be available for all regions within the next few days, although the time of release in each region may vary slightly.
    • Your DSM is working fine without having to update. The system evaluates service statuses and system settings to determine whether it needs to update to this version.
  2. This update will restart your Synology NAS.

Fixed Issues​

  1. Fixed an issue where after restarting DSM, certain packages might fail to function properly if users had installed Synology High Availability.
  2. Fixed an issue where users might not be able to sign in to their Gmail account when configuring the sender at Control Panel > Notification > Email.
Remarques :

MAJ sur mes deux nas, et RAS.
Ça devrait résoudre le soucis occasionnel d'envoie de mail via gmail.
 
Bonsoir,
Je rencontre un problème lors de la MAJ en manuel.
Fichier récupéré sur le site Synology
Je sélectionne le fichier et lance la mise à jour, et cela fait plus de 2h que la fenêtre de mise à jour manuelle freeze et reste bloquée sans pouvoir reprendre la main sur DSM.
Voir screengrab ci-dessous.
Avant de faire une action inconsidérée, je préfère poser la question ?
DS220+, mises à jour faites régulièrement, 2 disques Toshiba N330 de 4 To sans erreur depuis leur installation ils y a quelques semaines.
Merci pour vos conseils
Bien cordialement
Frank

screenshot-2022.08.07-20_04_51.png
 
Je sélectionne le fichier et lance la mise à jour,
Bonsoir,
C'est juste le transfert du fichier sur le NAS (pas encore la MAJ), si c'est bloqué tu peux par exemple recharger la page, quitter l'onglet, réouvrir l'onglet...

C'est en local ou à distance? Quel navigateur?